niedziela, 29 czerwca 2014

Wspaniała inspiracja do waszej codziennej zabawy=edukacji.

Pokochałam tego bloga od pierwszego ... wejścia ;)

http://www.howwemontessori.com/how-we-montessori/

Dziś możecie dowiedzieć się jak wspierać w dziecku rozwój koncentracji niezbędnej w całym jego życiu.
Wspaniały artykuł znajdziecie również tu:

http://mariamontessori.com/mm/?p=2201

Dzięki podziałowi na kategorie wiekowe (po lewej stronie) nie trzeba szukać w treści bloga jak bawią się dzieci w danym wieku, uwielbiam takie informacje ułatwiające poszukiwania !!!

Obiad po Montessoriańsku.
Dziś robiąc obiad poprosiłam Z o pomoc.
Spytałam, czy chce mi pomóc i pobyć razem ze mną kiedy będę przygotowywać obiad, będziemy miały wtedy okazje spokojnie porozmawiać (S z chłopakami wyszli na spacer:). Oczywiście zgodziła się.
Z całkowicie samodzielnie zrobiła pulpety z mięsa mielonego w sosie pomidorowym. Sama przygotowała składniki (mówiłam jej co jest potrzebne i gdzie może je znaleźć), wykonała pulpety i posprzątała po swojej pracy. W trakcie obiadu z dumą poinformowała S, że potrafi bez niczyjej pomocy zrobić takie pyszne jedzenie :) !
Cudownie jest móc się dzielić pracą i widzieć jaką radość sprawia dziecku pomoc rodzicom :)
Z była bardzo skoncentrowana na wygniataniu/mieszaniu mięsa z bułką tartą i jajkami :)
Kiedyś Z bardzo nie lubiła się brudzić, dotykać substancji lepkich takich jak kisiel, błoto itd Popytałam, poczytałam tu i tam i okazało się, że należy pracować nad integracją sensoryczną, bez paniki ale jednak przygotowywać zabawy i sprawdzać kiedy i czy zmienia się jej wrażliwość w odbieraniu tego rodzaju bodźców. Trwało to dość długo ale już jest dobrze, brudzi się jak należy od stup do głów ;)

Pamiętam jak kiedyś, Z miała ok 2 lata, kupiliśmy proszek który powodował że kąpiel w wodzie zamieniała się w kąpiel w pięknej zielonej (ulubiony kolor Z) galaretce. Była to ogromna przesada z naszej strony, zamiast zacząć od zabawy rękami w misce z galaretką, wrzuciliśmy Z na głęboką wodę a raczej głęboką galaretkę :/ Zrozumieliśmy, że należy iść w kierunku zmian bardzo małymi kroczkami.


Brak komentarzy: