piątek, 28 listopada 2014

Moja obowiązkowa lista lektur dla rodziców - Must have


Lista  książek ułożona została nie przypadkowo. Uważam, że najlepiej czytać je właśnie w takiej kolejności.
Pierwsze 11 pozycji najlepiej przeczytać jeszcze przed narodzinami pierwszego dziecka :)
Moim subiektywnym zdaniem są to idealne lektury na czas przygotowywania się na pojawienie się dziecka/dzieci w rodzinie zarówno dla rodziców biologicznych jak i adopcyjnych.


Czytając je macie pewność, że nie zostały napisane przez treserów dzieci.


1. Księga Rodzicielstwa Bliskości. Sears

2. W głębi kontinuum. Jean Liedloff

3. Psychologiczne portrety człowieka. Anna Brzezińska

4. Mądrzy rodzice. Margot Sunderland

5. Być rodzicami.  Honegger Fresco

6. Zasypianie bez płaczu. Sears

7. Nosimy nasze dziecko. Claude Didjerjean - Jouveau

8. Śpimy z naszym dzieckiem. Claude Didjerjean - Jouveau

9. Warto karmić piersią. Magdalena Nehring- Gugulska

10. Polityka karmienia piersią. Ideologia, biznes i szemrane interesy. Gabrielle Palmer

11. Droga mleczna. Claude Didjerjean - Jouveau


12. Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy.  M. Rosenberg

13. Księga dziecka. Sears

14. Bobas lubi wybór.

15. Dziecko z bliska. A. Stein

16. Rodzicielstwo przez zabawę.

17. Więź daje siłę. Emocjonalne bezpieczeństwo na dobry początek. 

18. Przestrzeń dla rodziny.

19. Moje kompetentne dziecko.

20. Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko.

21. Wymarzone dzieciństwo.

22. Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły.

23. Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat.

24. Rodzinne gniazdo. Vitus B. Droscher

25. "Co mówią dzieci zanim nauczą się mówić" Paul Holinger

26. Nie przydeptuj małych skrzydeł. K. Wnęk-Joniec

27. Domy dziecięce.  M. Montessori

28. Naucz małe dziecko myśleć i czuć. K. Rojkowska

29. Naucz mnie samodzielności. M. Pitamic

30. M. Montessori - Poszukiwanie życia razem z dzieckiem  H. K. Berg

31. Każde dziecko myśl inaczej.

32. Rozwój dziecka na co dzień.

Wszystkie przeczytałam, dzięki nim stałam się bardziej asertywną, pewną siebie i mądrzejszą mamą. Zrozumiałam, że moje kontinuum, które zostało zachowane po przodkach jest bardzo cenne i chcę je przekazywać następnym pokoleniom. Bez względu na opinię innych osób.
 Polecam Wam wszystkie, przeczytajcie koniecznie.

33. Wychowanie chłopców Steve Biddulph

Powyższą pozycje przeczytałam, ale zdecydowanie, nie wszystko co tam jest opisane akceptuję i stosuję.Znalazłam tam jednak wiele cennych informacji.

Czekaja na mnie w najbliższym czasie:

34. "Dzikie stwory" David Thomas

35. "Odkrycie dziecka"  M. Montessori

36. "Jak wspierać rozwój dziecka w wieku 6-13 lat?"  Natalia Minge

37. "Rodzeństwo bez rywalizacji" Elaine Mazlish

38. Książki z serii Katecheza Dobrego Pasterza.

 39. Dziecko z bliska idzie w świat. A Stein

Chciałabym przeczytać też wiele książek wydawnictw: Mamania  oraz Palatum



1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Och, jaka długa ta lista, muszę ją sobie zapisać :)
Jak na razie przeczytałam nr 1, 7, 8, 11, 14, 15, 17,a 25 jestem w trakcie czytania :)